fbpx

רכישת משרד להשקעה: אלה הדברים שחשוב לדעת לפני הקנייה

רכישת משרד להשקעה: אלה הדברים שחשוב לדעת לפני הקנייה
0524866691
שתפו עם חברים
מלאו כאן פרטים
ונחזור אליכם בהקדם!

רכישת משרד להשקעה: אלה הדברים שחשוב לדעת לפני הקנייה

משרד להשקעה הוא הזדמנות לרכוש נכס מניב בעל תשואה נאה לטווח ארוך של שנים, אך כיצד רוכשים את הנכס המתאים?

אין כל ספק שהשקעה בנדל"ן היא השקעה משתלמת. ניתן לקנות משרד באזור מבוקש ולהשכיר אותו לחברה מסוימת וכך להרוויח דמי שכירות קבועים ובראש שקט. אם המשרד גדול דיו, יהיה אפשר אפילו לפצל אותו לשני משרדים קטנים. אלא שלשוק הנדל"ן העסקי והמסחרי חדרו מספר שינויים מהותיים שחשוב להכיר לפני כל מפגש עם השקעה פוטנציאלית:

התחרות הגוברת – ההשקעה הבטוחה בנכס יצרה שכבה גדולה של משקיעים המחפשים משרדים להשקעה.

תנאי השכירות המשתנים – בשל הכניסה של חברות הניהול לעולם העסקי, החברות והארגונים השונים מצפים למערך שירותים צמוד ומגוון מאוד מבעלי המשרדים.

שינויים בעולם העבודה – חברות מאפשרות לעובדיהן יותר ויותר לעבוד מהבית, לצד עצמאיים הפונים יותר ויותר אל השכרת משרדים (פערים בדמי השכירות האפשריים).

העמידו את הנכס הפוטנציאלי למול הרלוונטיות שלו בהווה ובעתיד

אם אתם נמצאים כעת בשלב החיפושים אחר משרד להשקעה, חשוב שתכירו את התמורות שחלו בענף ותערכו אליהן במידה הנכונה, כדי שתוכלו להישאר רלוונטיים ובתפוסה מלאה בשוטף. ולכן יש צורך לבחור ואף לברור את המיקום והיעד של המשרד שבו תשקיעו, להגדיר את התשואה הרצויה ולבחון את המקום ביחס לעמידתו במגמות החדשות הללו.

כאשר מחפשים השקעה מניבה, יש לבדוק בראיה רחבה ביותר את הנכס ולהעמיד אותו "במבחן הזמן" לטווח הרחוק. האם המיקום שלו נמצא בביקוש גבוה בהווה? האם הוא נמצא בסמיכות לשטח שיורחב גם בעתיד לשימוש מסחרי? האם תוכלו להבטיח שירותי שכירות איכותיים (בין אם בכוחות עצמכם ובין אם בשימוש בחברת ניהול נכסים)? האם יש לכם יכולת להתאים את המשרד הנרכש למספר רחב של שימושים וייעודיים ארגוניים?

עצות טובות לבדיקת משרד פוטנציאלי להשקעה

רצוי לבדוק את הביקוש הקיים באזור הנכס שבו אתם מתעניינים, או לצאת ולחפש את קניית המשרד להשקעה באזור מבוקש. בדקו את רמת התפוסה הקיימת והאם ניתן לענות על צורך בלתי קיים כדי להבליט את המשרד שלכם מבחינה תחרותית? בדקו גם את המתחרים הקיימים סביבכם ומה הם מציעים לשוכרים. אם ניתן, מומלץ לפנות לבעלי המרכזים והמתחמים או המועצה המקומית ולהתעניין בתוכניות לבניית שטחי מסחר נוספים בסביבה. זכרו שרצוי לבחור במקום מרכזי ותחרותי, אך כזה שנמצא בתחרות סבירה ולא כזה שיגרום לכם להתמודדות מייאשת או לניצול חלקי בלבד של פוטנציאל הנכס.

כמו כן, יש לבחון את שטח המשרד להשקעה מבחינת ניצול החלל שלו. חשבו על פוטנציאל הרווחים והאם ניתן, כדאי או אפשרי לפצל את המשרד לחללי עבודה קטנים (יצירת open space לטובת מספר בעלי עסק), או להציע אותו להשכרה בפני חברה אחת בלעדית. ככל שהחברות המשכירות יהיו מעוניינות להתעסק בעיקר בתחומי המקצועיות שלהן ולהותיר לכם את מלאכת ניהול הנכס, תצטרכו לקחת בחשבון את מגוון השירותים הרחב שעליכם לספק ובאופן תדיר למדי. שוכרי משרדים להשכרה יחפשו גם את האפקטיביות של הנכס בנוגע למסדרונות המשותפים, המעליות, חדר הביטחון והתשתיות ועליהן להיות מותאמות ברמתן לשאר המשרדים בסביבה.

שימוש במשרד תיווך מקצועי

תרבות השכרת המשרדים עוברת שינוי ומספקת פוטנציאל חדש ואיכותי להרוויח ללא צורך בעלויות גבוהות ומורכבות. אך יחד עם זאת, התחום עדיין כולל שינויים מהותיים שאינם מבוססים או ברורים מספיק למשקיעים השונים ומצריכים פעמים רבות סיוע וייעוץ מקצועיים מטעם מתווך דירות מיומן המכיר היטב את השטח והתמורות החלות בו. אין כמו בבית הינו משרד תיווך מקצועי המספק שירות מהימן לקוני הנכסים להשקעה ויוכל לסייע לכם למצוא את המשרד האידיאלי, כמו גם את שוכריו העתידיים.

דילוג לתוכן